Ja, vafan hände?

Jag har inga bekymmer med att gå upp tidigt... -Jag kan helt enkelt inte gå upp sent. Jag jobbar ju återigen efter semesterns nöjen (och bekymmer), och måste gå upp i tid. Det skulle beraktas som arbetsvägran, eller möjligen att jag är helt dum i huvudet.

Semestern har ju bjudit på dels peakar, dels djupa jävla dalar. -Typ "Helvetesgapet".

En peak: Körkortet är delvis på G. Ett helvetesgap: Uppkörning låter sig väntas på alltför länge. Inte alls som jag planerat; att detta skulle ordnas under fakking semestern.

En peak: Vädret var helt fantastiskt den första veckan. Ett helvetesgap: Jag svettades dygnet runt, och vädret ändrade ganska snabbt karaktär under vecka två.

En peak: Dalsland och dess sällskap och samkväm som erbjöds. Ett helvetesgap: Att inga andra människor tycks bo i Dalsland.

En peak: Flytten gick trots allt bra och det är en okej lya på ett okej ställe. Ett helvetesgap: JAG FLYTTADE FRÅN SJÖSTAN! 

Ja, det är väl mitt öde att jag denna termin inte riktigt återkommer till jobbet med helt fulladdade batterier. Samtidigt kan jag väl erkänna att det ligger ju bara hos mig, att återta kommandot över känslorna och vända detta till någonting positivt.

Lite nya ting har ju trots allt berikat livet i Sålna. Jag har ett fönster helt plötsligt och har därmed fått erfara vad insyn är på nytt. Man kan liksom inte damma runt naken i Sålnalyan som man kunde borta in the Seatown. -Bra tycker jag, för jag gillade inte riktigt mig själv när jag gick omring naken. Lite nudistvarning, eller snarare: Lite som om jag befann mig i ett kollektiv på sjuttiotalet och inte alls skämdes för vad jag hade lite här och var. Sålna är lite mer påklätt, lite mer civiliserat. -Bra där... (Att man sedan kan smyga på grannar gör inte saken sämre!)

Sålna har även billigare käk, både i take awayform och i matbutken. Mer pengar till... Mat?!

Jag har närmre till mitt lags matcher. Kul! -Om det inte vore för att det går åt helvete i år...

Jag har närmre till syskon och mamsen. Också det är kul, om jag hade ett gnagande behov av att träffa dem i tid och otid. Jag tror jag är mitt uppe i min tonårsrevolt just nu. Lite sen och lite väl lång dock, borde väl ha påbörjat denna för cirka femton år sedan och mig veterligen borde den inte vara i snart tio år.

Ja, som sagt, flytten och semetern har medfört mången glädjeämnen, men även en hel del skit. Vad hösten kommer att bjuda på står skrivet i stjärnorna, men jag garanterar att det kommer bli både bättre och gladare!

Peace! /T

Kommentarer
Postat av: Ylva

Vi har också en ovana att springa runt helt eller halvt näcka hemma, och vi har ju en mycket fin insyn från grannarna... Vi bjuder på lite show helt enkelt, fan vad snällt av oss liksom!

2010-08-12 @ 00:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0